“Schwerer als gedacht“ und „nützlicher als erwartet“ – zur Relevanz motivationaler Erwartungsdiskrepanz für Studienerfolg im LehramtReisch, D. & Grassinger, R. (2025). “Schwerer als gedacht“ und „nützlicher als erwartet“ – zur Relevanz motivationaler Erwartungsdiskrepanz für Studienerfolg im Lehramt, Zeitschrift für empirische Hochschulforschung, 8(1), 20-38. | Artikel Details |
Dropout among prospective teachers: validation of a phase-oriented theoretical modelWild, S., Reisch, D., Kunina-Habenicht, O. & Grassinger, R. (2025). Dropout among prospective teachers: validation of a phase-oriented theoretical model, Studies in Higher Education, 1-15. | Artikel Details |
Exploring the Influence of Vicarious Experiences in Teaching with Digital Technology on Pre-Service Science Teachers’ Digitalization-Related Affective-Motivational DispositionsAumann, A., Grassinger, R. & Weitzel, H. (2025). Exploring the Influence of Vicarious Experiences in Teaching with Digital Technology on Pre-Service Science Teachers’ Digitalization-Related Affective-Motivational Dispositions, Education Sciences, 15(1). | Artikel Details |
|