Aktuelle Kontaktdaten:

Prof. Dr. Müller, Wolfgang
Prorektor für Forschung; Fakultät 2 - Mediendidaktik
Anschrift:
Kirchplatz 2


muellerw[at]ph-weingarten.de
OrcID: 0000-0001-6474-3733

Forschungsschwerpunkte:
Technologie-basiertes Lernen, Human-Computer Interaction, Game-based Learning, Gamification, Informationsvisualisierung, Visual Analytics, Wissensmanagement

Projekte:

| 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2013 | 2011 | 2007 

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Publikationen:

   2023 |   2022 |   2021 |   2020 |   2019 |   2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |   2011 |   2010 |   2009 |   2008 |   2007 |   2006 |   2005 |   2004 |   2003 |   2002 |   2001 |   2000 |   1999 |   1998 |   1995 |   1994 |   1993 |  
2011
  [Herausgeber]    Müller, W., Pan, Z., Cheok, A. D. & Yang, X. (2011). Transactions on Edutainment V. (Band 6530) Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Herausgeber]    Müller, W., Pan, Z. & Cheok, A. D. (2011). Transactions on Edutainment VI. (Band 6758) Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Bescherer, C., Herding, D., Kortenkamp, U., Müller, W. & Zimmermann, M. (2011). E-Learning Tools with Intelligent Assessment and Feedback for Mathematics Study, In: S. Graf, F. Lin, Kinshuk & R. McGreal (Hrsg.), Intelligent and Adaptive Learning Systems: Technology Enhanced Support for Learners and Teachers. Hershey: IGI Global.

  [Beitrag in Sammelband]    Drummer, J., Hambach, S., Kienle, A., Lucke, U., Martens, A., Müller, W., Rensing, C., Schroeder, U., Schwill, A., Spannagel, C. & Trahasch, S. (2011). Forschungsherausforderung des E-Learnings, In: H. Rohland, A. Kienle & S. Friedrich (Hrsg.), DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik (S.197-208). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V..

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Zylka, J. (2011). Fundierung Digitaler Medien im formalen Bildungswesen am Beispiel einer Fallstudie zu Digitalen Medienkompetenzen, Proc. Wissensgemeinschaften 2011 (GMW 2011). Dresden: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Ecker, M. & Zylka, J. (2011). Game-Based Learning Design Patterns: An Approach to Support the Development of “Better” Educational Games, In: P. Felicia (Hrsg.), Handbook of Research on Improving Learning and Motivation through Educational Games: Multidisciplinary Approaches (S.137-152). Hershey: IGI Global.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Zylka, J. & Martins, S. W. (2011). Media Literacy Worldwide. Similarities and Differences of Theoretical and Practical Approaches, Proc. International Conference on Engineering Education 2011 (EDUCON 2011). Amman: k.A..

  [Beitrag in Sammelband]    Vasenev, A., Zylka, J., Ecker, M. & Müller, W. (2011). The LernLabor System. A Multi-Purpose Lecture Recording Solution utilizing HD Interactive Whiteboards, International Conference on Engineering Education 2011 (EDUCON 2011). Amman: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Berger, F. (2011). Towards an open source game engine for teaching and research, Proceedings of the 6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment technologies (S.236-236). Heidelberg: Springer.

Stand: 27.04.2024; 22:02 Uhr