2016 [Beitrag in Sammelband]
Johnson, R. B. & König, S. (2016). “Mono or Mixed?” Potentials and Limitations of Mixed Methods Research, In: G. Lang-Wojtasik & S. König (Hrsg.), Bildungsforschung revisited (S.21-42). Ulm: Klemm & Oelschläger.
[Beitrag in Sammelband]
König, S. (2016). “Understanding Games for Teaching – Reflections on Empirical Approaches Toward Game Instruction”, In: F. Furley, F. Fasold, S. Hüttermann & D. Memmert (Hrsg.), Just Play It – “Innovative, international approaches to games” (S.44-45). Hamburg: Feldhaus.
[Beitrag in Sammelband]
König, S. (2016). A Plea for Mixed Methods Research in RT-PE, In: Abstract Booklet to the MMIRA Conference (Hrsg.), Moving Beyond the Linear Model: The Role of Mixed Methods Research in an Age of Complexity (S.73-74). Durham: University Press.
[Beitrag in Sammelband]
König, S. & Lang-Wojtasik, G. (2016). Bildungsforschung revisited – Einleitung mit Thesen, In: G. Lang-Wojtasik & S. König (Hrsg.), Bildungsforschung revisited (S.7-20). Ulm/Münster: Klemm & Oelschläger.
[Beitrag in Sammelband]
König, S. & Dalheimer, M. (2016). Der Auftrag des Schulsports in der vorberuflichen Bildung – eine QUALITATIV-quantitative Studie, In: S. König & G. Stibbe (Hrsg.), Facetten eines Erziehenden Sportunterrichts (S.59-100). Berlin: Logos.
[Beitrag in Sammelband]
König, S. (2016). Koordinationstraining im Schulsport, In: G. Thienes & M. Baschta (Hrsg.), Training im Schulsport (S.139-158). Schorndorf: Hofmann.
[Beitrag in Sammelband]
König, S. (2016). Teaching Game for Understanding – TGfU or something else?, In: F. Furley, F. Fasold, S. Hüttermann & D. Memmert (Hrsg.), Just Play It – “Innovative, international approaches to games” (S.89-89). Hamburg: Feldhaus.
[Beitrag in Sammelband]
König, S. (2016). Wirkungen und Festigkeit von Trainingsprozessen im Sportunterricht – eine inhaltliche und methodologische Analyse, In: D. Wiesche, M. Fahlenbock & N. Gissel (Hrsg.), Sportpädagogische Praxis – Ansatzpunkt und Prüfstein von Theorie (S.301-312) (Band 255). Hamburg: Czwalina.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
König, S. (2016). A Plea for Mixed Methods Research in RT-PE, Sportwissenschaft, 46(3), 179-187.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Allgäuer, D., Brielmayer, D., Lutz, M. & König, S. (2016). Spielvermittlung in der Sekundarstufe I – eine Frage der Methode?, sportunterricht, 65(10), 295-300.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
König, S. (2016). Understanding Games for Teaching – Reflections on Empirical Approaches Toward Game Instruction, Research Quarterly for Exercise and Sport, 87(1), 14-15.
|