![]() | Prof. Dr. Bieg, Sonja Professorin; Forschungszentrum für fachbezogene Lehr- und Lernprozesse (eh. Forschungszentrum für Sekundarbildung) Fakultät 1 - Pädagogische Psychologie ![]() Kirchpatz 2, 88250 Weingarten ![]() OrcID: 0000-0002-8333-8140 Forschungsschwerpunkte: Motivation bei Lernenden Emotionales Erleben bei Lernenden Humor im Unterricht Unterrichtsqualität ![]() |
Student perceptions of teacher humor and their relationships to instruction, learning, motivation, and emotionStudent perceptions of teacher humor and their relationships to instruction, learning, motivation, and emotion | "Bieg, S. & Dresel, M. (2013). Student perceptions of teacher humor and their relationships to instruction, learning, motivation, and emotion, Paper presented at the AERA annual meeting, San Francisco. | Sonstiges Details |
Humor von Lehrkräften in der Schülerwahrnehmung: Abgrenzung von Lehrerenthusiasmus und Zusammenhänge mit Dimensionen des UnterrichtsDresel, M., Bieg, S., Fasching, M. S., Steuer, G., Nitsche, S. & Dickhäuser, O. (2013). Humor von Lehrkräften in der Schülerwahrnehmung: Abgrenzung von Lehrerenthusiasmus und Zusammenhänge mit Dimensionen des Unterrichts, Psychologie in Erziehung und Unterricht(61), 56-74. | Artikel Details |
The role of teachers' care and self- determined motivation in working with students in Germany and the United StatesBieg, S., Rickelman, R., Jones, J. & Mittag, W. (2013). The role of teachers' care and self- determined motivation in working with students in Germany and the United States, International Journal of Educational Research(60), 27-37. | Artikel Details |