Professional Teacher Education through University Schools
Entwicklungsvorhaben • Forschungszentrum für Bildungsinnovation und Professionalisierung • Fakultät 1 • Erziehungswissenschaft
Projektdauer:
01.09.15 bis 01.08.17
Kurzinhalt:
PROTEUS, Professional Teacher Education through University school, is a project based on a partnership with seven teacher education institutions/universities and two university schools in Denmark, Germany, Norway, Russia, Scotland and Sweden.
The project investigates different forms of university/school collaborations and produces knowledge about the effect of university/school collaborations on the professional development of teachers and schools. It aims at giving advice for the development and transformation of teacher education in Europe.
The project is coordinated by the Norwegian University of Science and Technology.
Es werden nur Finanzierungsträger ohne Geheimhaltungsvereinbarung angezeigtKeine Finanzierungsdaten vorhanden
Verweis auf Webseiten:
Keine
Angehängte Dateien:
keine
Beiträge in Sammelbänden
Universitetsskoler som spatiotemporale ordninger – indblik i en kvalitativ tekstanalyse af universitetsskolekoncepter
Janssen, M. (2019). Universitetsskoler som spatiotemporale ordninger – indblik i en kvalitativ tekstanalyse af universitetsskolekoncepter , Universitetsskolen mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling (S.37-50). Frederikshavn: Dafalo.