Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Projektübersicht

Projekt-ID:203
abgeschlossen
Professional Teacher Education through University Schools
Entwicklungsvorhaben • Forschungszentrum für Bildungsinnovation und Professionalisierung • Fakultät 1 • Erziehungswissenschaft

Projektdauer:

01.09.15 bis 01.08.17

Kurzinhalt:

PROTEUS, Professional Teacher Education through University school, is a project based on a partnership with seven teacher education institutions/universities and two university schools in Denmark, Germany, Norway, Russia, Scotland and Sweden.

The project investigates different forms of university/school collaborations and produces knowledge about the effect of university/school collaborations on the professional development of teachers and schools. It aims at giving advice for the development and transformation of teacher education in Europe.

The project is coordinated by the Norwegian University of Science and Technology.

Projektbeteiligte:

  • Janssen, Markus Profil
  • Dr. Wiedenhorn, Thomas Profil

    Finanzierungsträger:

    Es werden nur Finanzierungsträger ohne Geheimhaltungsvereinbarung angezeigtKeine Finanzierungsdaten vorhanden

    Verweis auf Webseiten:

    Keine

    Angehängte Dateien:

    keine Beiträge in Sammelbänden

    Universitetsskoler som spatiotemporale ordninger – indblik i en kvalitativ tekstanalyse af universitetsskolekoncepter

    Janssen, M. (2019). Universitetsskoler som spatiotemporale ordninger – indblik i en kvalitativ tekstanalyse af universitetsskolekoncepter , Universitetsskolen mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling (S.37-50). Frederikshavn: Dafalo.
    Sammelband
    Details


    Projekt-Id: 1334
    Erfasst von Janssen, Markus am