Aktuelle Kontaktdaten:

Dr. Rehm, Martin
Transfermanager; Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft

rehmm[at]ph-weingarten.de
OrcID: 0000-0002-9553-7008

Projekte:

andere Einrichtung - Institut für Bildungsconsulting

01.01.18 bis 31.12.22   Institut für Bildungsconsulting

Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft

01.09.20 bis 31.08.22   Countering Holocaust distortion on social media. Promoting the positive use of Internet social technologies for teaching and learning about the Holocaust


 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen:

   2020 |   2019 |   2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |   2010 |   2009 |   2008 |   2006 |   2005 |  
2016
  [Beitrag in Sammelband]    Hayit, D., Hölterhof, T., Rehm, M., Carl, O. & Kerres, M. (2016). Visualizing online (social) learning processes - Designing a Dashboard to support reflection, In: M. Kravcik, A. Mikroyannidis, V. Pammer, M. Prilla & T. Ullmann (Hrsg.), Proceedings of the 6th Workshop on Awareness and Reflection in Technology Enhanced Learning (S.34-40). o.O.: o.V..

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Mulder, R. H., Gijselaers, W. & Segers, M. (2016). The Impact of Hierarchical Positions on the Type of Communication within Online Communities of Learning, Computers in Human Behavior, 2016(58), 158-170.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M. & Notten, A. (2016). The invisible hand of informal (educational) communication!? Social capital considerations on Twitter conversations among teachers, UNU-MERIT Working Paper, 2016(52).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M. & Notten, A. (2016). Twitter as an informal learning space for teachers!? The role of social capital in Twitter conversations among teachers, Teaching and Teacher Education, 2016(60), 215-223.

Stand: 01.05.2024; 04:43 Uhr