Projekt - Forschungszentrum für Elementar- und Primarbildung | Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft
Projektdauer: 01.02.22 bis 01.02.25
Values in democracy education - enhancing competencies and beliefs of teacher students through a joint study program (ValiDE)
Kurzinhalt: Values in Democracy Education: Kooperation europäischer Hochschulen in der Lehrpersonenbildung zum Thema "Demokratische Werteerziehung in der Grundschule".
Es besteht der Bedarf, Lehrerinnen und Lehrer an Grundschulen bereits in der ersten Phase der Lehrpersonenbildung im Umgang mit der sozial, kulturell und religiös bedingten
ValiDE - Values in Democracy Education: European University Cooperation in Teacher Education for "Democratic Values Education in Primary Schools"
This project answers to the need in initial primary school teacher education, to enhance future teachers’ competencies to deal with social, cultural, religious and hence values diversity
Prof. Dr. Schnebel, Stefanie (Leitung) Profil Visotschnig, Marion Susanne Profil Rapp, Hilke Profil
Finanzierungsträger: Es werden nur Finanzierungsträger ohne Geheimhaltungsvereinbarung angezeigt
Öffentliche Drittmittel Europäische Union
In Zusammenarbeit mit:
Uniwersytet Pedagogiczny im Komisjo Edukacji Narodowej (Krakau/Polen)
Centrum Edukacji ProHarmonia (Krakau/Polen)
Stiftung Weltethos für interkulturelle und interreligiöse Forschung, Bildung und Begegnung (Tübingen)
Universitet i Agder (Kristiansand/Norwegen)
Stiftelsen Arkivet (Kristiansand/Norwegen)
Vorträge
Demeshkant, N., Schnebel, S., Potyra?a, K., Brehmer, M., Rapp, H., Dalehefte, I. M., Endresen-Maharaj, K., Fjalsett, G. K. & Visotschnig, M. S. (2023). International partnership in cooperation for democratic values in primary education. preliminary results after first edition of the VALIDE international project students’ exchange program, EARLI 2023. Thessaloniki.
Schnebel, S., Visotschnig, M. S., Brehmer, M., Demeshkant, N. & Endresen-Maharaj, K. (2023). Values in Democracy Education - Integrating a Joint Study Program in Teacher Education to Foster Teacher Students’ Competencies and Beliefs, EERA - ECER 2024, Glasgow.