Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Profil

Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildProf. Dr. Schnebel, Stefanie
Professorin; Forschungszentrum für Elementar- und Primarbildung
Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft
Icon fuer AdresseAnschrift:
Kirchplatz 2
88250 Weingarten


Icon Mail schnebel[at]ph-weingarten.de
Forschungsschwerpunkte:
Unterrichtsforschung, Lehrpersonenprofessionalisierungsforschung, Lernbegleitung, Werteerziehung, Unterrichtsentwicklung im Kontext Digitalität

Projekte
202420232022202120202019
Fakultät 1 • Erziehungswissenschaft
Projekt-ID:321 • Ausrichtung: national
akt. laufend
01.07.24 bis 30.06.25 • Beratung und Begleitung zur Erstellung eines Ganztagskonzepts zur Erfüllung des Ganztagsanspruchs ab 2026
Projekt aufrufen


Publikationen
2024202320222021202020192018
2023 • Kategorie: Vortrag

International partnership in cooperation for democratic values in primary education. preliminary results after first edition of the VALIDE international project students’ exchange program

International partnership in cooperation for democratic values in primary education. preliminary results after first edition of the VALIDE international project students’ exchange program
"Demeshkant, N., Schnebel, S., Potyra?a, K., Brehmer, M., Rapp, H., Dalehefte, I. M., Endresen-Maharaj, K., Fjalsett, G. K. & Visotschnig, M. S. (2023). International partnership in cooperation for democratic values in primary education. preliminary results after first edition of the VALIDE international project students’ exchange program, EARLI 2023. Thessaloniki.
Vortrag
Details

2023 • Kategorie: Vortrag

Values in Democracy Education - Integrating a Joint Study Program in Teacher Education to Foster Teacher Students’ Competencies and Beliefs

Values in Democracy Education - Integrating a Joint Study Program in Teacher Education to Foster Teacher Students’ Competencies and Beliefs
"Schnebel, S., Visotschnig, M. S., Brehmer, M., Demeshkant, N. & Endresen-Maharaj, K. (2023). Values in Democracy Education - Integrating a Joint Study Program in Teacher Education to Foster Teacher Students’ Competencies and Beliefs, EERA - ECER 2024, Glasgow.
Vortrag
Details