Aktuelle Kontaktdaten:
Dr. Rehm, Martin
Transfermanager; Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft

rehmm[at]ph-weingarten.de
OrcID: 0000-0002-9553-7008

Projekte: 

Fakultät 1 - Erziehungswissenschaft

01.09.20 bis 31.08.22 Countering Holocaust distortion on social media. Promoting the positive use of Internet social technologies for teaching and learning about the Holocaust
01.01.18 bis 31.12.22 Regionales Institut für Bildungsconsulting

 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen: 
2020
  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Fröhlich, D. & Rienties, B. C. (2020). An Introduction of a Tale of Two Communities, In: M. Rehm, D. Fröhlich & B. C. Rienties (Hrsg.), Mixed Methods Social Network Analysis: Theories and Methodologies in Learning and Education. Abingdon: Routledge.

  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Cornelissen, F., Notten, A., Daly, A. & Supovitz, J. (2020). Power to the People?! Twitter Discussions on (Educational) Policy Processes, In: M. Rehm, D. Fröhlich & B. C. Rienties (Hrsg.), Mixed Methods Social Network Analysis: Theories and Methodologies in Learning and Education (S.231-244). Abingdon: Routledge.

  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Fröhlich, D. & Rienties, B. C. (2020). Reviewing Mixed Methods Approaches Using Social Network Analysis for Learning and Education, In: A. Peña-Ayala (Hrsg.), Educational Networking (S.43-75). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.

  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Gijselaers, W. & Segers , M. (2020). The Transferability of Hierarchical Positions into Communities of Learning – A Social Networking Perspective, In: K. Kansteiner, C. Stamann, . Buhren & P. Theurl (Hrsg.), Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen (S.159-178). Weinheim/Basel: Beltz Juventa.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Moukarzel, S., Rehm, M. & Daly, A. (2020). Breastfeeding promotion on Twitter: A social network and content analysis approach, Maternal & Child Nutrition, 2020.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Moukarzel, S., Rehm, M., del Fresno, M. & Daly, A. (2020). Diffusing science through social networks: The case of breastfeeding communication on Twitter, PLOS ONE, 2020.

2019
  [Veranstaltung]    Rehm, M. (2019). Junges Forum Medien und Hochschulentwicklung, Weingarten.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Manca, S., Greenhow, C. & Brandon, D. (2019). Beyond Disciplinary Boundaries: Mapping Educational Science in the Discourse on Social Media, Teacher College Record, 2019(121).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Daly, A., Liou, Y. H., del Fresno, M., Rehm, M. & Bjorklund Jr., P. (2019). Educational Leadership in the Twitterverse: Social Media, Social Networks and the New Social Continuum, Teacher College Record, 2019(121).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Littlejohn, A., Hood, N., Rehm, M., McGill, L., Rienties, B. C. & Highton, M. (2019). Learning to become an online editor: the editathon as a learning environment, Interactive Learning Environments, 1-14.

2018
  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M. (2018). Soziale Medien als Möglichkeitsräume für Informelles Lernen in der beruflichen Weiterentwicklung, In: F. Kiefer & J. Holze (Hrsg.), Netzwerk als neues Paradigma? Interdisziplinäre Zugänge zu Netzwerktheorien (S.101-121) (Band 39). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Littlejohn, A. & Rienties, B. C. (2018). Does a formal wiki event contribute to the formation of a network of practice? A social capital perspective on the potential for informal learning, Interactive Learning Environments, 26(3), 308-319.

2017
  [Beitrag in Sammelband]    Kerres, M., Hölterhof, T. & Rehm, M. (2017). Lebenslanges Lernen im Kontext sozialer Medien: Chancen für formelles und informelles Lernen, In: D. Münk & M. Walter (Hrsg.), Lebenslanges Lernen im sozialstrukturellen Wandel (S.141-170). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

  [Beitrag in Sammelband]    Kerres, M., Hölterhof, T. & Rehm, M. (2017). Lebenslanges Lernen im sozialstrukturellen Wandel , In: D. Münk & M. Walter (Hrsg.), Lebenslanges Lernen im Kontext sozialer Medien: Chancen für formelles und informelles Lernen. Wiesbaden: Springer Fachmedien .

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Laar, M.v. & Achreka, S. (2017). “Community of Learning” for African PhD students: A transformation of doctoral education?, Transformation in Higher Education, 2(1), 1-9.

2016
  [Beitrag in Sammelband]    Hayit, D., Hölterhof, T., Rehm, M., Carl, O. & Kerres, M. (2016). Visualizing online (social) learning processes - Designing a Dashboard to support reflection, In: M. Kravcik, A. Mikroyannidis, V. Pammer, M. Prilla & T. Ullmann (Hrsg.), Proceedings of the 6th Workshop on Awareness and Reflection in Technology Enhanced Learning (S.34-40). o.O.: o.V..

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Mulder, R. H., Gijselaers, W. & Segers, M. (2016). The Impact of Hierarchical Positions on the Type of Communication within Online Communities of Learning, Computers in Human Behavior, 2016(58), 158-170.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M. & Notten, A. (2016). The invisible hand of informal (educational) communication!? Social capital considerations on Twitter conversations among teachers, UNU-MERIT Working Paper, 2016(52).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M. & Notten, A. (2016). Twitter as an informal learning space for teachers!? The role of social capital in Twitter conversations among teachers, Teaching and Teacher Education, 2016(60), 215-223.

2015
  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M. & Laar, M.v. (2015). The Potential of Communities of Learning for Dual Career PhD Programs – A Case Study, In: A.v. Dailey-Heber & K. S.v. Dennis (Hrsg.), Transformative Perspectives and Processes in Higher Education (S.155-177) (Band 6). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M. & Kerres, M. (2015). Soziales Lernen im Internet – Plattformen für das Teilen von Wissen in informellen und formellen Lernkontexten, HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 52(1), 33-45.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Gijselaers, W. & Segers, M. (2015). The Impact of Hierarchical Positions on Communities of Learning, International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 10(2), 117-138.

2014
  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Verstegen, D., Beausaert, S., Gijselaers, W. & Segers, M. (2014). De invloed van Hiërarchische Posities op Communities of Learning, Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 32(2), 195-207.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M., Gijselaers, W. & Segers, M. (2014). Effects of Hierarchical Levels on Social Network Structures within Communities of Learning, Frontline Learning Research, 2(2), 38-55.

2013
  [Buch]    Rehm, M. (2013). Unified yet separated: empirical study on the impact of hierarchical positions within communities of learning. Maastricht: Uitgeverij Boekenplan.

2012
  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Gijselaers, W. & Segers, M. (2012). Hierarchical positions and their influence on network structures within Communities of Learning, In: B. C. Rienties, P. Daly, S. Reeb-Gruber, P. Bossche & K. Reid (Hrsg.), Proceedings of the 19th EDINEB Conference The Role of Business Education in a Chaotic World (S.262-270). Haarlem: FEBA ERD Press.

  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Galazka, A., Gijselaers, W. & Segers, M. (2012). Managing Communities of Learning for Working Professionals: The impact and role of facilitators, In: B. C. Rienties, P. Daly, S. Reeb-Gruber, K. Reid & P. Bossche (Hrsg.), Proceedings of the 19th EDINEB Conference The Role of Business Education in a Chaotic World (S.100-107). Haarlem: FEBA ERD Press.

  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Henning, F., Bruynickx, J., Beumer, K., Verstegen, D. & Merrienboer, J.v. (2012). Support & Help for Academic Researchers by using Information Technology (SHARE-IT), In: B. C.v. Rienties, P.v. Daly, S.v. Reeb-Gruber, K.v. Reid & P.v. Bossche (Hrsg.), Proceedings of the 19th EDINEB Conference The Role of Business Education in a Chaotic World (S.117-122). Haarlem: FEBA ERD Press.

2010
  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Gijselaers, W. & Segers, M. (2010). Diversity in Communities of Learning: The Influence of Hierarchical Position on Individuals’ Activity and Performance, In: S. Halley, C. Birch, D. Tempelaar, M. McCuddy, N. Hérnandez Nanclares, S. Reeb-Gruber, W. Gijselaers, B. C. Rienties & E. Nelissen (Hrsg.), Crossing Borders in Education and Work-based Learning (S.300-307). Maastricht: FEBA ERD Press.

  [Beitrag in Sammelband]    Noteborn, G., Rehm, M. & Mullican, D. (2010). Two Options – One Virtual World: Does it make a difference whether we talk or chat in SecondLife?, In: S. Halley, C. Birch, D. Tempelaar, M. McCuddy, N. Hérnandez Nanclares, S. Reeb-Gruber, W. Gijselaers, B. C. Rienties & E. Nelissen (Hrsg.), Crossing Borders in Education and Work-based Learning (S.449-454). Maastricht: FEBA ERD Press.

2009
  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Giesbers, B. & Rienties, B. C. (2009). Comparing Communities of Learning for Incoming Bachelor Students & Working Professionals, In: N. Brouwer, B. Giesbers, B. C. Rienties & L. Gastel (Hrsg.), Student Mobility and ICT: Dimensions of Transition (S.143-150). Amsterdam: FEBA ERD Press.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rehm, M. (2009). Unified in Learning – Separated by Space: Case Study of a Global Learning Programme, Industry and Higher Education, 23(4), 331-341.

2008
  [Beitrag in Sammelband]    Rehm, M., Tempelaar, D., Dijkstra, J., Rienties, B. C. & Gijselaers, W. (2008). Longitudinal study of online remedial education effects, In: N. P. Barsky, M. Clements, J. Ravn & K. Smith (Hrsg.), The Power of Technology for Learning (S.43-59) (Band 1). Dordrecht: Springer.

2006
  [Beitrag in Sammelband]    Rienties, B. C., Tempelaar, D., Dijkstra, J. & Rehm, M. (2006). An Online Remedial Teaching Model used in Practice, In: T. Lillemaa (Hrsg.), Proceedings of the 12th International conference of European University Information System (EUNIS) 2006 (S.266-272). Tartu, Estonia: Tartu Univ..

  [Beitrag in Sammelband]    Tempelaar, D., Rienties, B. C., Rehm, M., Dijkstra, J., Arts, M. & Blok, G. (2006). An online summercourse for prospective international students to remediate deficiencies in Math prior knowledge: the case of ALEKS, In: M. Seppälä, S. Xambo & O. Caprotti (Hrsg.), Proceedings of WebALT 2006 (S.23-36). Eindhoven, The Netherlands: Technical University of Eindhoven.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rienties, B. C., Tempelaar, D., Waterval, D., Rehm, M. & Gijselaers, W. (2006). Remedial Online Teaching on a Summer Course, Industry and Higher Education, 20(5), 327-336.

2005
  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rienties, B. C., %HHDijkstra%HH, J., Rehm, M., Tempelaar, D. & Blok, G. (2005). Online Bijspijkeronderwijs in de Praktijk (Online Remedial Teaching in Practice), Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 23(4), 239-253.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rienties, B. C., Dijkstra, J., Rehm, M., Tempelaar, D. & Blok, G. (2005). Online Bijspijkeronderwijs in de Praktijk (Online Remedial Teaching in Practice), Tijdschrift voor Hoger Onderwijs(4), 239-253.

Stand: 06.05.2021; 17:32 Uhr