Aktuelle Kontaktdaten:
Prof. Dr. Müller, Wolfgang
Prorektor für Forschung; Fakultät 2 - Mediendidaktik

muellerw[at]ph-weingarten.de
OrcID: https://orcid.or

https://orcid.org/0000-0001-6474-3733
 Dies sind die zur Zeit gültigen Kontaktdaten.

Forschungsschwerpunkte:
Mediendidaktik, Technologie-basiertes Lernen, Learning Analytics, Gamification und Game-based Learning, Interactive Digital Storytelling, Human-Computer Interaction, Informationsvisualisierung, Visual Analytics

Projekte: [2020] 2019 2018 2017 2016 2013 2011 2007 

andere Einrichtung - Prorektorat für Forschung

01.06.20 bis 31.05.23 Augmented Reality Teaching in Science Technology Education (ARtiste)
01.02.20 bis 30.11.20 Gemeinsame Stärkung der Bildungswissenschaften in Namibia und Baden-Württemberg

Fakultät 2 - Mediendidaktik

01.03.20 bis 31.12.23 Teacher Education goes Digital (TEgoDi) - Wissenschaftlich fundierte und forschungsbasierte Vermittlung digitalisierungsbezogener Kompetenzen für Lehramtsstudierende, Lehrkräfte und Hochschullehrende

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Publikationen: 
2020
  [Vortrag]    Durski, S., Massler, U. & Müller, W. (2020). Digitales Lesetheater zur Förderung der Leseflüssigkeit, Winterthur, Switzerland.

  [Vortrag]    Durski, S., Müller, W., Rebholz, S. & Massler, U. (2020). GameLet - Reading fluency training with Amazon Alexa, Prague.

  [Beitrag in Sammelband]    Durski, S., Massler, U. & Müller, W. (2020). Digitales Lesetheater zur Förderung der Leseflüssigkeit , In: R. Zender, D. Ifenthaler, T. Leonhardt & C. Schumacher (Hrsg.), DELFI 2020 - Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. (S.363-364). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V..

  [Beitrag in Sammelband]    Max, A. L., Schmoll, I., Uhl, P., Huwer, J., Lukas, S., Müller, W. & Weitzel, H. (2020). Integration of a Teaching-Learning Lab and a Pedagogical Makerspace into a Module for Media Education for STEAM Teacher Students, INTED2020 Proceedings (S.2050-2059). Valencia: iated.

  [Beitrag in Sammelband]    Durski, S., Müller, W., Rebholz, S. & Massler, U. (2020). Reading Fluency Training with Amazon Alexa , Proceedings of the 12th International Conference on Cumputer Supported Education (CSEDU 2020) (S.139-146) (Band 2). o.O.: o.V. .

2019
  [Vortrag]    Massler, U., Gantikow, A., Haake, S., Müller, W., Lopes, C. & Neofytou, C. (2019). GameLet – Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media‐Based Approach, University of Southern Denmark, Odense, Denmark.

  [Vortrag]    Massler, U., Gantikow, A., Haake, S., Müller, W. & Lopes, C. (2019). GameLet: Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media-Based Approach, European Conference on Games Based Learning, Reading.

  [Vortrag]    Durski, S., Frey, L., Schwarzbach, M., Ashimi, Y., Massler, U. & Müller, W. (2019). Leseflüssigkeitstraining mit Amazon Alexa, Humboldt University, Berlin, Germany.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Haake, S. & Wolf, M. (2019). A Memorial Design Pattern Catalogue for Commemorative Digital Culture, In: H. Kremers (Hrsg.), Digital Cultural Heritage (S.15-37). Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Yiannoutsou, N., Otero, N., Neofytou, C., Miltiadous, M. & Hadzilacos, T. (2019). Empowering Learners for Life in the Digital Age, In: D. Passey, R. Bottino, C. Lewin & E. Sanchez (Hrsg.), Proc. IFIP TC 3 – Open Conference on Computers in Education (OCCE 2018) (S.112-121). Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Massler, U., Gantikow, A., Haake, S., Lopes, C., Müller, W. & Neofytou, C. (2019). GameLet – Fostering Oral Reading Fluency with a Gamified, Media-Based Approach, Proc. 13th European Conference on Games Based Learning. Dänemark: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Lukas, S., Müller, W., Huwer, J., Drüke-Noe, C., Koppel, I., Rebholz, S., Stratmann, J., Theilmann, F. & Weitzel, H. (2019). Improving Students' TPACK Through Learning Labs: The Implementation Of iChemLab and STEAM Makerspace, Proc. 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULAERN) (S.6718-6726). Palma: IATED.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Durski, S., Frey, L., Schwarzbach, M., Ashimi, Y. & Massler, U. (2019). Leseflüssigkeitstraining mit Amazon Alexa, Proc. 17th Conference on Educational Technology (DeLFI & GMW). Berlin: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Durski, S., Frey, L., Schwarzbach, M., Ashimi, Y., Massler, U. & Müller, W. (2019). Leseflüssigkeitstraining mit Amazon Alexa, In: N. Pinkwart & J. Konert (Hrsg.), DELFI 2019 (S.271-276). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V..

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Weitzel, H., Max, A., Lukas, S., Huwer, J., Drüke-Noe, C., Koppel, I., Rebholz, S., Stratmann, J. & Theilmann, H. (2019). Verbesserung des TPACK von Biologielehramtsstudierenden durch die Arbeit im pädagogischen Makerspace, Internationale Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) und der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB im VBio). Wien: k.A..

  [Beitrag in Sammelband]    Bravo Granström, M., Müller, W., Pallasch, J. & Schweizer, K. (2019). Wissenschaftliche Weiterbildung als Living Lab für die Einführung innovativer digitaler Lernformate an Hochschulen, DGWF-Jahrestagung. Ulm: DGWF.

2018
  [Beitrag in Sammelband]    Bravo Granström, M., Müller, W., Schweizer, K. & Stratmann, J. (2018). Akademie für wissenschaftliche Weiterbildung der PH Weingarten als Living Lab für Innovative Hochschulstrategien, In: B. Getto, P. Hintze & M. Kerres (Hrsg.), Digitalisierung und Hochschulentwicklung - Proceedings zur 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. (S.121-127). Münster: Waxmann.

  [Beitrag in Sammelband]    Bravo Granström, M., Müller, W., Schweizer, K. & Stratmann, J. (2018). Akademie für wissenschaftliche Weiterbildung der PH Weingarten als Living Lab für Innovative Hochschulstrategien., Digitalisierung und Hochschulentwicklung - Proceedings zur 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. (S.122-127). Münster: Waxmann.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Haake, S. (2018). Cyberella–Design Issues for Interactive 360 Degree Film, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation (S.152-162). Esbjerg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Ribeiro, P., Michel, A., Iurgel, I., Ressel, C. & Sylla, C. (2018). Empowering children to author digital media effects for reader's theatre, Proceedings of the 17th ACM Conference on Interaction Design and Children (S.569-574). New York: ACM.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Haake, S. & Engelhart, K. S. (2018). Memorial Design Pattern Catalogue–Design Issues for Digital Remembrance, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation (S.143-151). Esbjerg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Ellek, D., Müller, W., Rebholz, S. & König, S. (2018). Mobile Web Technologies in Sports: Design, Development and Evaluation of a Training Assistant, In: T. Bastiaens, J. Van Braak, M. Brown, L. Cantoni, M. Castro, R. Christensen, G. V. Davidson-Shivers, K. DePryck, M. Ebner, M. Fominykh, C. Fulford, S. Hatzipanagos, G. Knezek, K. Kreijns, G. Marks, E. Sointu, E. Korsgaard Sorensen, J. Viteli, J. Voogt, P. Weber, E. Weippl & O. Zawacki-Richter (Hrsg.), Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology (S.2279-2286). Amsterdam: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Yiannoutsou, N., Otero, N., Rebholz, S. & Hadzilacos, T. (2018). Only for the Rich? Accessible school infrastructure for the maker movement, Proc. Interaction Design and Children Conference (IDC). Trondheim: ACM.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W. & Stratmann, J. (2018). Lehrerbildung aus Sicht der Digitalisierung, Lehren und Lernen. Zeitschrift für Schule und Innovation aus Baden-Württemberg, 44(7).

2017
  [Beitrag in Sammelband]    Barth, K. & Müller, W. (2017). Interacting with Public Displays for Informal Learning: Design Issues and First Experiences, Proc. 17th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2017). Timisoara: IEEE Computer Society Publications.

  [Beitrag in Sammelband]    Ellek, D., Müller, W., Rebholz, S. & König, S. (2017). Mobile Web-Technologien im Sport: Konzeption, Entwicklung und Evaluation eines Trainingsassistenten, In: C. Igel, C. Ullrich & M. Wessner (Hrsg.), DeLFI 2017 – Die 15. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik (S.27-38). Berlin & Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Eichwald, S., Klaass, N., Reder, S., Walter, T. & Müller, W. (2017). RefugeeScout: Learning German Culture for a better Integration with a Storytelling Application, Proc. 17th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2017). Timisoara: IEEE Computer Society Publications.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Ribeiro, P., Sylla, C., Iurgel, I. & Ressel, C. (2017). STREEN – Designing Smart Environments for Story Reading with Children, Int. Journal on Interaction, Design & Architecture(s) (IxD&A), 32, 84-103.

2016
  [Sonstige (z.B. Rezension)]    Müller, W., Otero, N., Herault, R. C., Barth, K., Georgiou, K., Hadzilacos, T., Libbrecht, P. & Miltiadous, M. (2016). Sampling Inventory - eSIT4SIP IO 3.1 Report 2016, Weingarten / Växjö, Kalmar / Cyprus.

  [Sonstige (z.B. Rezension)]    Müller, W., Hadzilacos, T., Georgiou, K., Miltiadous, M., Barth, K., Herault, R. C., Libbrecht, P. & Otero, N. (2016). School innovation methodology in ICT practices – for media specialists - eSIT4SIP IO 4.1 Report 2016, Weingarten / Växjö, Kalmar / Cyprus.

  [Sonstige (z.B. Rezension)]    Müller, W., Libbrecht, P., Barth, K., Gergiou, K., Hadzilacos, T., Herault, R. C., Miltiadous, M. & Otero, N. (2016). Tools for Practices Description, Selection and Planning - eSIT4SIP IO 2.1 Report 2016, Weingarten / Växjö, Kalmar / Cyprus.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Rebholz, S. & Libbrecht, P. (2016). Automatic Inspection of E-Portfolios for Improving Formative and Summative Assessment, In: T. T. Wu, R. Gennari, Y. M. Huang, H. Xie & Y. Cao (Hrsg.), Emerging Technologies for Education - First International Symposium, SETE 2016, Held in Conjunction with ICWL 2016 (S.480-489). Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Ribeiro, P., Iurgel, I. & Ressel, C. (2016). Enrichment of Story Reading with Digital Media, Proc. 15th International Conference on Entertainment Computing (ICEC 2016). New Delhi: IFIP.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Martens, A. (2016). Gamification – A Structured Analysis, Proc. 16th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2016) (S.138-142). Austin: IEEE.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Mavroudi, A., Miltiadous, M., Libbrecht, P., Hadzilacos, T., Otero, N., Barth, K. & Georgiou, K. (2016). Let me do it: towards the implementation of sustainable instructional patterns, Proc. 16th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2016) (S.414-415). Austin: IEEE.

  [Beitrag in Sammelband]    Barth, K., Georgiou, K., Hadzilacos, T., Libbrecht, P., Otero, N. & Müller, W. (2016). Let me do it:Towards the implementation of instructional patterns of ICT usage in schools, In: U. Lucke, A. Schwill & R. Zendler (Hrsg.), Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings DeLFI (S.305-307). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V. (GI).

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Hadzilacos, T., Georgiou, K., Otero, N. & Mavroudi, A. (2016). On the Creation of Sustainable Design Patterns of ICT Integration in the Classroom, Proc. 10th Mediterranean Conference on Information Systems. Paphos: k.A..

  [Beitrag in Sammelband]    Stratmann, J. & Müller, W. (2016). Potentiale mediengestützten Lernens an der Gemeinschaftsschule, In: J. Stratmann, G. Lang-Wojtasik & K. Kansteiner (Hrsg.), Gemeinschaftsschule als pädagogische und gesellschaftliche Herausforderung (S.155-166). Münster: Waxmann.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Khaddage, F., Flinthoff, K. & Müller, W. (2016). Advancing Mobile Learning in Formal and Informal Settings via Mobile App Technology: Where to From Here, and How?, Educational Technology and Society, 19(3), 16-26.

2015
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Libbrecht, P. (2015). Can I Do That? Scenario Feasibility as an Enabler of ICT Usage, Proc. 8th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspective. Ljubljana: k.A..

  [Beitrag in Sammelband]    Martens, A. & Müller, W. (2015). Gamification, In: R. Nakatsu, M. Rauterberg & P. Ciancarini (Hrsg.), Handbook of Digital Games and Entertainment Technologies (S.1-23). Singapore: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Haake, S. & Müller, W. (2015). New Memory Spaces for Cultural History. Novel Approaches for Mobile Applications in the Field of Commemorative Culture, In: G. Guidi, R. Scopigno, J. C. Torres & H. Graf (Hrsg.), Proc. Digital Heritage 2015 (Band 2). Granada: IEEE Computer Society.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Libbrecht, P. & Rebholz, S. (2015). Smart Learner Support Through Semi-automatic Feedback, In: M. Chang & Y. Li (Hrsg.), Smart Learning Environments (S.129-157). Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Stratmann, J. (2015). Wissensmanagement im Kollegium, In: K. Kansteiner & C. Stamann (Hrsg.), Zwischen Fremdsteuerung und Selbstentwicklung -- Erwartungen, Realitäten, Bedarfe und Entwicklungspotential der Personalentwicklung in der Schule. k.A.: Klinkhardt Verlag.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Germ, M.D. , Müller, W. & Stratmann, J. (2015). Aktives Wissensmanagement bringt Mehrwert, Wissen macht „Oh!“. Die Wirtschaft zwischen Alb und Bodensee, 12, 20-21.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Germ, M. & Stratmann, J. (2015). Aktives Wissensmanagement bringt Mehrwert. Wissen macht „Oh!“, Die Wirtschaft zwischen Alb und Bodensee, 12, 20-21.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Sylla, C., Coutinho, C., Branco, P. & Müller, W. (2015). Investigating the Use of Digital Manipulatives for Storytelling in Pre-school, International Journal of Child-Computer Interaction, 6, 39-48.

2014
  [Beitrag in Sammelband]    Zylka, J. & Müller, W. (2014). Checkpoints for the Integration of a One-to-One Tablet Configuration in a School Learning Environment, In: C. C. Liua, H. Ogota, S. C. Kong & A. Kashihara (Hrsg.), Proc. The 22nd International Conference on Computers in Education (ICCE 2014) (S.499-504). Nara: Asia-Pacific Society for Computers in Education.

  [Beitrag in Sammelband]    Zieris, H., Gerstberger, H. & Müller, W. (2014). Integrating Natural Science and Computer Science Education using Experimental Settings based on the Arduino Platform, In: T. Brinda, N. Reynolds & R. Romeike (Hrsg.), KEYCIT 2014 – Key Competencies in Informatics and ICT (S.238-243). Potsdam: k.A..

2013
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Libbrecht, P. & Rebholz, S. (2013). Interactive Visual Exploration of Learning Data: The Role of Teachers as Learning Analysts, In: N. Reynolds & M. Webb (Hrsg.), Proc. 10th IFIP World Conference on Computers in Education (WCCE 2013) (S.65-73). Torun: k.A..

  [Beitrag in Sammelband]    Weigand, M., Zylka, J. & Müller, W. (2013). Media Competencies in the Context of Visually Impaired People, In: S. Kurbanoğlu (Hrsg.), ECIL 2013 (S.190-197). Istanbul: Springer International Publishing.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Stockhausen, C. & Spierling, U. (2013). Production and Delivery of Interactive Narratives Based on Video Snippets, In: H. Koenitz, T. I. Sezen, G. Ferri, M. Haahr, D. Sezen & G. C̨atak (Hrsg.), Interactive Storytelling - 6th International Conference (ICIDS 2013) (S.71-82) (Band 8230). Istanbul: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Libbrecht, P., Kortenkamp, U., Rebholz, S. & Müller, W. (2013). Tales of a Companion Teacher Analytics, In: R. Vatrapu (Hrsg.), Proceedings of the 2nd Workshop on Teaching Analytics (S.65-73). Leuven: k.A..

2012
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Berger, F. (2012). Implementing High-Resolution Adaptivity in Game-Based Learning, In: W. Müller, S. Göbel, B. Urban & J. Wiemeyer (Hrsg.), E-Learning and Games for Training, Education, Health and Sports. Edutainment 2012, GameDays 2012. Lecture Notes in Computer Science (S.35-40) (Band 7516). Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Rebholz, S. & Libbrecht, P. (2012). Learning analytics as an investigation tool for teaching practicioners, In: R. Vatrapu, W. Halb & S. Bull (Hrsg.), Proceedings of the Workshop Towards Theory and Practice of Teaching Analytics 2012 (TaPTA-2012) (Band 894). Saarbrücken: CEUR-WS.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Szilas, N., Rank, S. & Petta, P. (2012). Sharing Interactive Digital Storytelling Technologies II, In: D. Oyarzun, F. Peinado, R. M. Young, A. Elizalde & G. Méndez (Hrsg.), Interactive Storytelling. ICIDS 2012. Lecture Notes in Computer Science (S.216-216) (Band 7648). Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Berger, F. (2012). Towards an Open Source Game Engine for Teaching and Research, In: Z. Pan, A. D. Cheok, M. Chang, M. Zhang & W. Müller (Hrsg.), Transactions on Edutainment VIII (S.69-76) (Band 7220). Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Herding, D., Libbrecht, P., Rebholz, S. & Tscheulin, F. (2012). Understanding the Learners' Actions when using Mathematics Learning Tools, In: J. Jeuring, J. A. Campbell, J. Carette, G. D. Reis, P. Sojka, M. Wenzel & V. Sorge (Hrsg.), Proceedings of CICM 2012 (Band 7362). Bremen: Springer.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Schmidt, C., Henninger, M., Artmaier, M. & Müller, W. (2012). Interesse und Akzeptanz von Studierenden bezüglich der Einführung praktikumsbegleitender Weblogs, Empirische Pädagogik, 26(3), 394-408.

2011
  [Herausgeber]    Müller, W., Pan, Z., Cheok, A. D. & Yang, X. (2011). Transactions on Edutainment V. (Band 6530) Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Herausgeber]    Müller, W., Pan, Z. & Cheok, A. D. (2011). Transactions on Edutainment VI. (Band 6758) Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Bescherer, C., Herding, D., Kortenkamp, U., Müller, W. & Zimmermann, M. (2011). E-Learning Tools with Intelligent Assessment and Feedback for Mathematics Study, In: S. Graf, F. Lin, Kinshuk & R. McGreal (Hrsg.), Intelligent and Adaptive Learning Systems: Technology Enhanced Support for Learners and Teachers. Hershey: IGI Global.

  [Beitrag in Sammelband]    Drummer, J., Hambach, S., Kienle, A., Lucke, U., Martens, A., Müller, W., Rensing, C., Schroeder, U., Schwill, A., Spannagel, C. & Trahasch, S. (2011). Forschungsherausforderung des E-Learnings, In: H. Rohland, A. Kienle & S. Friedrich (Hrsg.), DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik (S.197-208). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V..

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Zylka, J. (2011). Fundierung Digitaler Medien im formalen Bildungswesen am Beispiel einer Fallstudie zu Digitalen Medienkompetenzen, Proc. Wissensgemeinschaften 2011 (GMW 2011). Dresden: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Ecker, M. & Zylka, J. (2011). Game-Based Learning Design Patterns: An Approach to Support the Development of “Better” Educational Games, In: P. Felicia (Hrsg.), Handbook of Research on Improving Learning and Motivation through Educational Games: Multidisciplinary Approaches (S.137-152). Hershey: IGI Global.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Zylka, J. & Martins, S. W. (2011). Media Literacy Worldwide. Similarities and Differences of Theoretical and Practical Approaches, Proc. International Conference on Engineering Education 2011 (EDUCON 2011). Amman: k.A..

  [Beitrag in Sammelband]    Vasenev, A., Zylka, J., Ecker, M. & Müller, W. (2011). The LernLabor System. A Multi-Purpose Lecture Recording Solution utilizing HD Interactive Whiteboards, International Conference on Engineering Education 2011 (EDUCON 2011). Amman: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Berger, F. (2011). Towards an open source game engine for teaching and research, Proceedings of the 6th International Conference on E-learning and Games, Edutainment technologies (S.236-236). Heidelberg: Springer.

2010
  [Vortrag]    Müller, W., Iurgel, I., Otero, N. & Massler, U. (2010). Teaching English as a Second Language Utilizing Authoring Tools for Interactive Digital Storytelling., University of Edinburg.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Krebs, M., Schmidt, C., Henninger, M. & Ludwig, M. (2010). Are Wikis and Weblogs an Appropriate Approach to Foster Collaboration, Reflection and Students' Motivation?, In: N. Reynolds & M. Turcsányi-Szabó (Hrsg.), Key Competencies in the Knowledge Society. KCKS 2010. IFIP Advances in Information and Communication Technology (S.200-209). Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Hiob-Viertler, M. (2010). Intelligent Assessment in Math Education for Complete Induction Problems, In: X. Zhang, S. Zhong, Z. Pan & K. Wong (Hrsg.), Entertainment for Education - Digital Techniques and Systems. Proc. 5th International Conference on E-learning and Games (Edutainment 2010). (S.317-325). Changchun: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Iurgel, I., Otero, N. & Massler, U. (2010). Teaching English as a Second Language Utilizing Authoring Tools for Interactive Digital Storytelling, ICIDS (S.222-227). Edinburgh: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Iurgel, I., Otero, N. & Massler, U. (2010). Teaching English as a Second Language Utilizing Authoring Tools for Interactive Digital Storytelling , In: R. Aylett, M. Y. Lim, S. Louchart, P. Petta & M. Riedl (Hrsg.), Interactive Storytelling: Third Joint Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2010, Edinburgh, UK, November 1-3, 2010, Proceedings (S.222-227). Berlin/Heidelberg: Springer .

2009
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Weiß, S. A., Ecker, M. & Mann, M. (2009). A Next-Generation Interactive Whiteboard for Educational Settings, In: A. Tremante (Hrsg.), The 7th International Conference on Education and Information Systems, Technologies and Applications (EISTA 2009). Orlando: EISTA.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Berger, F. (2009). Adaptivity in Game-Based Learning: A New Perspective on Story, ICIDS (S.316-319). Guimarães: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Weiß, S. A., Berger, F., Marbach, A. & Müller, W. (2009). CharanisML: A Flexible Virtual Actor Control Interface, In: M. Chang, R. Kuo, Kinshuk, G. D. Chen & M. Hirose (Hrsg.), Learning by Playing. Game-based Education System Design and Development 4th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2009, Banff, Canada, August 9-11, 2009. Proceedings (S.120-132) (Band 5670). Berlin / Heidelberg: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Bescherer, C., Kortenkamp, U., Spannagel, C. & Müller, W. (2009). Theory and History, Questions and Methodology: Current and Future Issues in Research into ICT in Education, In: A. Mcdougall (Hrsg.), Intelligent Computer-aided Assessment in Math Classrooms -- Research Questions (S.353-360). k.A: Routledge.

2008
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Bescherer, C. & Spannagel, C. (2008). Activating Students in Introductory Mathematics Tutorials, In: T. Schümmer & A. Kelly (Hrsg.), Proc. EuroPLoP 2008: 13th Annual European Conference on Pattern Languages of Programming, Irsee, Germany, July 9-13, 2008 (Band 610). Irsee: CEUR-WS.org.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Weiß, S. A., Berger, F. & Marbach, A. (2008). Steps towards a Generic Interface between Interactive Storytelling Applications and Character Animation Engines, ICIDS (S.92-95). Erfurt: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Weiß, S. A. (2008). The Potential of Interactive Digital Storytelling for the Creation of Educational Computer Games, In: Z. Pan, X. Zhang, A. E. Rhalibi, W. Woo & Y. Li (Hrsg.), Technologies for E-Learning and Digital Entertainment. Edutainment 2008. Lecture Notes in Computer Science (Band 5093). Berlin, Heidelberg: Springer.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Ludwig, M., Müller, W. & Xu, B. (2008). A Sino-German semi-virtual seminar in mathematics education, ZDM – The International Journal on Mathematics Education, 40(6), 1023-1032.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Aigner, W., Miksch, S., Schumann, H. & Tominski, C. (2008). Visual Methods for Analyzing Time-Oriented Data, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 14(1), 47-60.

2007
  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Aigner, W., Miksch, S., Schumann, H. & Tominski, C. (2007). Visualizing Time-Oriented Data: A Systematic View, Computers & Graphics, 31(3).

2006
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Nocke, T. & Schumann, H. (2006). Enhancing the visualization process with principal component analysis to support the exploration of trends, APVIS (S.121-130). Tokyo: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Bescherer, C., Kortenkamp, U. & Spannagel, C. (2006). Proceedings of the IFIP WG 3.1, 3.3, and 3.5 Joint Conference Imagining the future for ICT and Education, Intelligent Computer-aided Assessment in Math Classrooms: State-of-the-Art and Perspectives. Alesund: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Spierling, U. & Weiß, S. A. (2006). Towards Accessible Authoring Tools for Interactive Storytelling, TIDSE (S.169-180). Darmstadt: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Mandl, H. (2006). Training soft skills with software. Fostering reflection in the training of speech-receptive action, In: D. Frey, H. Mandl & L. v. Rosenstiel (Hrsg.), Knowledge and Action (S.53-86). New York: Springer.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W. & Spierling, U. (2006). Towards Accessible Authoring Tools for Interactive Storytelling, 3rd International Conference on Technologies for Interactive Digital Storytelling and Entertainment (TIDSE 2006), 1.

2005
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Bescherer, C. (2005). Saraswati – Ein System zur elektronischen Leistungserfassung und semi–automatischen Fehleranalyse im Mathematikunterricht, In: J. Engel, R. Vogel & S. Wessolowski (Hrsg.), Strukturieren - Modellieren - Kommunizieren. Leitbilder mathematischer und informatischer Aktivitäten. k.A.: k.A..

  [Beitrag in Sammelband]    Weiß, S. A., Müller, W., Spierling, U. & Steimle, F. (2005). Scenejo - An Interactive Storytelling Platform, In: G. Subsol (Hrsg.), Virtual Storytelling (S.77-82) (Band 3805). Strasbourg: Springer.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Spierling, U. & Müller, W. (2005). Interactive Digital Storytelling – Bühne frei für Avatare!, zfxcon05 – 2. Konferenz zur Computerspieleentwicklung, 1, 20-28.

2004
  [Beitrag in Sammelband]    Spierling, U., Müller, W., Vogel, R. & Iurgel, I. (2004). Digital Conversational Storytelling Elements for Teaching Mathematics in Primary School, Proc. ED-MEDIA 2004 - World Conf. on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications. Lugano: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. (2004). Grundlagen der 3D-Computergraphik, In: A. Zipf & V. Coors (Hrsg.), 3D-Geoinformationssysteme – Grundlagen und Anwendungen. Wiesbaden: Wichmann.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. (2004). Grundlagen der 3D-Computergraphik, 3D-Geoinformationssysteme – Grundlagen und Anwendungen. The Winchelsea Press: Wichmann.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. (2004). Grundlagen der 3D-Computergraphik, In: A. Zipf & V. Coors (Hrsg.), 3D-Geoinformationssysteme – Grundlagen und Anwendungen. Berlin / Offenburg: Wichmann.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Alexa, M. (2004). Visual Component Analysis, VisSym (S.121-128). Konstanz: k.A.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Spierling, U., Vogel, R. & Iurgel, I. (2004). Digital Conversational Storytelling Elements for Teaching Mathematics in Primary School, ED-MEDIA 2004 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, 1.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W. (2004). Gestaltung effektiver Informationsgraphiken, Symposium Praktische Kartographie, 1, 17-19.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Schumann, H. & Müller, W. (2004). Informationsvisualisierung: Methoden und Perspektiven, it - Information Technology, 46(3), 135-141.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Marcos, A. F. & Schumann, H. (2004). Visual knowledge discovery, Computers & Graphics, 28(3), 309-310.

2003
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Schumann, H. (2003). Visualization for modeling and simulation: visualization methods for time-dependent data-an overview, Proceedings of the 35th conference on Winter simulation: driving innovation (S.737-745). k.A.: Winter Simulation Conference.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Schumann, H. (2003). Visualization methods for time-dependent data - an overview, Proc. Winter Simulation Conference (S.737-745) (Band 1). New Orleans, LA: IEEE.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W. & Schmücker, J. (2003). Praxiserfahrungen bei der Einführung dezentraler Wissensmanagement-Lösungen, Wirtschaftsinformatik, 45(3), 307-311.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W. & Taponecco, F. (2003). Visual Data Mining of Time-dependent Data, Computer Graphik Topics, 11.

2002
  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Schumann, H., Keim, D. & Müller, W. (2002). State-of-the-Art Report Visual Data Mining, Eurographics Conference 2002, 1.

2001
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Weber, M. & Alexa, M. (2001). Visualizing Time-Series on Spirals, In: K. Andrews, S. F. Roth & P. C. Wong (Hrsg.), Proceedings IEEE Symposium on Information Visualization 2001 (InfoVis01) (S.7-14). Kauai: IEEE Computer Society.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Spierling, U., Alexa, M. & Rieger, T. (2001). Face-to-face with your assistant. Realization issues of animated user interface agents for home appliances, Computers & Graphics, 25(4), 593-600.

2000
  [Vortrag]    Müller, W. & Alexa, M. (2000). A Facial Animation Engine for User-Interface Agents and Avatars, Delft University of Technology, Delft, NL.

  [Buch]    Müller, W. (2000). Effektiver Einsatz grundlegender Darstellungsprimitive zur Informationsvisualisierung. (Band Nr.1, ZGD. Auflage) k.A.: Fraunhofer IRB Verlag.

  [Buch]    Müller, W. & Schumann, H. (2000). Visualisierung – Grundlagen und allgemeine Methoden. Heidelberg: Springer Verlag.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Spierling, U., Alexa, M. & Iurgel, I. (2000). Design Issues for Conversational User Interfaces: Animating and Controlling 3D Faces, DEFORM/AVATARS (S.228-239). Geneva, Lausanne: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Alexa, M., Rieger, T. & Braun, N. (2000). Ein flexibles Präsentationssystem für animierte User-Interface-Agenten und Avatare, In: U. Spierling (Hrsg.), Digital Storytelling, ZGDV Computer Graphik Edition (Band 2). Darmstadt: Fraunhofer IRB.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Alexa, M. & Behr, J. (2000). The morph node, Web3D (S.29-34). Monterey: k.A.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Spierling, U., Alexa, M., Iurgel, I. & Müller, W. (2000). Design Issues for Conversational User Interfaces: Animating and Controlling 3D Faces, Proceedings of Avatars 2000, 1, 115-125.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W., Freiberger, B. & Mankau, D. (2000). Novel User Interface Technologies and Conversational User Interfaces for Information Appliances, CHI 2000 Extended Abstracts, 1, 39-40.

1999
  [Beitrag in Sammelband]    Gerfelder, N. & Müller, W. (1999). Objective quality estimation for digital images in multimedia environments, In: L. MacDonald & M. R. Lou (Hrsg.), Colour Imaging – Vision and Technologies (S.339-361). Chichester: John Wiley and Sons.

  [Beitrag in Sammelband]    Alexa, M. & Müller, W. (1999). The Morphing Space, In: V. Skala (Hrsg.), WSCG ´99 Conference Proceedings (S.329-336) (Band 2). Pilsen: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Marc, A. (1999). Visualization by Example: Mapping Data to Visual Representations Using Few Correspondences, In: E. Gröller, H. Löffelmann & W. Ribarsky (Hrsg.), Data Visualization '99. Wien: Springer.

1998
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Gerfelder, N. (1998). Objective Quality Estimation for Digital Images in Multimedia Environments, Proc. CIM 98. Derby: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Dörner, R., Luckas, V. & Schäfer, A. (1998). Proceedings of GraphiCon, An Efficient Object-oriented Authoring and Presentation System for Virtual Environments (S.111-118) (Band 98). Moscow: k.A.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Alexa, M. (1998). Using morphing for information visualization, Proceedings of the 1998 workshop on New paradigms in information visualization and manipulation (S.49-52). New York: ACM.

1995
  [Beitrag in Sammelband]    Fiebich, M., Link, T. M., Strebel, W., Müller, W., Vohsbeck-Petermann, R. R. & Peters, P. E. (1995). Detection of Artificial Lung and Bone Lesions Using a High-Resolution Projector, Computer Assisted Radiology - Proc. of the International Symposium on Computer and Communication Systems for Image Guided Diagnosis and Therapy (S.276-281). Berlin: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W., Krömker, D., Schumann, H. & Heidrun, S. (1995). Problem-oriented visualisation of multi-dimensional data sets, Proceedings of the International Symposium on Scientific Visualization ´95 (S.1-15). Singapore/New Jersey/London/Hong Kong: World Scientifc Pub.

1994
  [Beitrag in Sammelband]    Müller, W. & Gerfelder, N. (1994). Quality Aspects of Computer Based Video Services, In: J. Heitmann (Hrsg.), 1994 European SMPTE Conference - Convergence of Imaging Media (S.44-67). Köln: SMPTE.

1993
  [Beitrag in Sammelband]    Encarnação, J. L., Krömker, D., Martino, J. M. d., Englert, G., Haas, S., Klement, E., Loseries, F., Müller, W., Sakas, G. & Vohsbeck-Petermann, R. R. (1993). Advanced Research and Development Topics in Animation and Scientific Visualization, In: R. A. Earnshaw & D. Watson (Hrsg.), Animation and Scientific Visualization - Tools and Applications (S.37-73). London: Academic Press.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Müller, W. & Kühn, V. (1993). Advanced object-oriented methods and concepts for simulations of multi-body systems, The Journal of Visualization and Computer Animation, 4(2), 95-111.

Stand: 06.05.2021; 17:53 Uhr