[DISS] Denk- und Handlungsweisen in digitalen Spielen. Eine prozessdidaktische Untersuchung aktueller Computer- und Videospielgenres
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2008 [Beitrag in Sammelband]
Müller, W., Bescherer, C. & Spannagel, C. (2008). Activating Students in Introductory Mathematics Tutorials, In: T. Schümmer & A. Kelly (Hrsg.), Proc. EuroPLoP 2008: 13th Annual European Conference on Pattern Languages of Programming, Irsee, Germany, July 9-13, 2008 (Band 610). Irsee: CEUR-WS.org.
[Beitrag in Sammelband]
Müller, W., Weiß, S. A., Berger, F. & Marbach, A. (2008). Steps towards a Generic Interface between Interactive Storytelling Applications and Character Animation Engines, ICIDS (S.92-95). Erfurt: k.A.
[Beitrag in Sammelband]
Müller, W. & Weiß, S. A. (2008). The Potential of Interactive Digital Storytelling for the Creation of Educational Computer Games, In: Z. Pan, X. Zhang, A. E. Rhalibi, W. Woo & Y. Li (Hrsg.), Technologies for E-Learning and Digital Entertainment. Edutainment 2008. Lecture Notes in Computer Science (Band 5093). Berlin, Heidelberg: Springer.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Ludwig, M., Müller, W. & Xu, B. (2008). A Sino-German semi-virtual seminar in mathematics education, ZDM – The International Journal on Mathematics Education, 40(6), 1023-1032.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Müller, W., Aigner, W., Miksch, S., Schumann, H. & Tominski, C. (2008). Visual Methods for Analyzing Time-Oriented Data, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 14(1), 47-60.