Forschungs- & Publikationsdatenbank

  

Suche in Publikationen




  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
König, S. (2024). (Mitautoren sh. Abstract) Germany’s 2022 Report Card on Physical Activity for Children and Adolescents, German Journal of Exercise and Sport Research, 54, 260-275.

König, S. (2024). Das Bewegungszeugnis 2022 für Kinder und Jugendliche in Deutschland, SportPraxis, 65(3), 55-58.

Magirius, M., Scherf, D. & Steinmetz, M. (2023). Instructive Dialogues on Literary Texts. A Framework for Dialogic Teaching promoting High-level Comprehension in the Literature Classroom. , L1 – Educational Studies in Language and Literature, 23(2).

Hillegeist, K. (2024). Rhythmicals − ein phonetisch-literarisches „Crossover“ zwischen Sprache und Musik, leseforum.ch, 2024(1), 1-17.

Bergmüller-Hauptmann, C., Lang-Wojtasik, G., Hitzelberger, M., Bell, L. & Philippe, T. (2023). Global Sense - Developing Global Sensitivity among Student Teachers, Jourmal of International Mobility(11), 113-132.

Komm, E. & Sobotta, N. (2024). Jeder gegen jeden. Zunehmend systematisieren in kombinatorischen Aufgaben , Fördermagazin Sekundarstufe(1), 23-27.

Ziegler, A., Finsterwald, M. & Grassinger, R. (2005). Predictors of learned helplessness among average and mildly gifted students attending initial high school physics instructions in Germany, Gifted Child Quarterly, 49, 7-18.

Harder, B. & Grassinger, R. (2009). Begabungsförderung im System Familie, Journal für Begabtenförderung, 9(2), 32-39.

Grassinger, R. & Harder, B. (2009). Systemische Förderung, journal für begabtenförderung, 9(2), 58-65.

Grassinger, R., Porath, M. & Ziegler, A. (2010). Mentoring: conceptual foundations and effectivity analysis, High Ability Studies, 21(1), 27-46.