Informationen & Suchen

 
Suche in Publikationen


  in:         
Sonstige (z.B. Rezensionen)
Bieg, S. & Dresel, M. (2013). Student perceptions of teacher humor and their relationships to instruction, learning, motivation, and emotion, Paper presented at the AERA annual meeting, San Francisco.

Bieg, S. & Dresel, M. (2018). Humor im Unterricht: eine Möglichkeit zur Förderung von Lernfreude und Motivation, Infobrief Schulpsychologie BW 18-1.

Daumiller, M., Bieg, S., Dickhäuser, O. & Dresel, M. (2019). Humor in University Teaching: Role of Teachers’ Achievement Goals and Self-efficacy for their use of Content-related Humor, Education.Advanced online publication.

Müller, F. H., Carmignola, M., Ann-Kathrin, D., Eckes, A., Großmann, N., Martinek, D., Wilde, M. & Bieg, S. (2021). Study motivation before and after the shift to distance learning - a self-determination theory approach, Santiago de Compostela, Spain.

Freudenberg, R., Heynitz, M.v. , Schlachter, B. & Steinmetz, M. (2021). Forschungsprojekt PAuLi (Perspektive und Aufgaben im Literaturunterricht), Pädagogische Hochschule Weingarten.

Vogt, F., Sechtig, J., Knör, E. & Rüdisüli, J. (2021). Familienzentren als Orte sozialer Innovation: Erste Ergebnisse, St.Gallen & Weingarten.

Sommer, A. (2021). Geschichtskultur als zentrale Kategorie des Geschichtsunterrichts, Wirksamer Fachunterricht.

Sommer, A. (2020). Das Jahr ohne Sommer. Krisenwahrnehmung und Krisenbewältigung im deutschen Südwesten, Stuttgart.

Sommer, A. (2020). Historische Orientierung im Geschichtsunterricht, Frankfurt.

Sommer, A. (2019). „Es war noch einmal ein Traum von einem Leben“. Schicksale jüdischer Landwirte am Bodensee 1930 – 1960, Konstanz.