Forschungs- & Publikationsdatenbank

  

Suche in Publikationen




  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
Bergmüller-Hauptmann, C., Lang-Wojtasik, G., Hitzelberger, M., Bell, L. & Philippe, T. (2023). Global Sense - Developing Global Sensitivity among Student Teachers, Jourmal of International Mobility(11), 113-132.

Komm, E. & Sobotta, N. (2024). Jeder gegen jeden. Zunehmend systematisieren in kombinatorischen Aufgaben , Fördermagazin Sekundarstufe(1), 23-27.

Ziegler, A., Finsterwald, M. & Grassinger, R. (2005). Predictors of learned helplessness among average and mildly gifted students attending initial high school physics instructions in Germany, Gifted Child Quarterly, 49, 7-18.

Harder, B. & Grassinger, R. (2009). Begabungsförderung im System Familie, Journal für Begabtenförderung, 9(2), 32-39.

Grassinger, R. & Harder, B. (2009). Systemische Förderung, journal für begabtenförderung, 9(2), 58-65.

Grassinger, R., Porath, M. & Ziegler, A. (2010). Mentoring: conceptual foundations and effectivity analysis, High Ability Studies, 21(1), 27-46.

Ziegler, A., Stöger, H. & Grassinger, R. (2010). Diagnostik selbstregulierten Lernens mit dem FSL-7, Journal für Begabtenförderung, 10(1), 24-33.

Ziegler, A., Stöger, H. & Grassinger, R. (2011). Actiotope Model and Self-Regulated Learning, Psychological Test and Assessment Modeling, 53, 161-179.

Grassinger, R. (2011). One swallow does not make a summer – expansions of Gagné’s six constituent elements for talent development programs, Talent Development and Excellence, 3, 59-61.

Grassinger, R. (2012). Mentoring bei leistungsstarken Schülerinnen und Schülern, Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 2, 173-182.