Informationen & Suchen

 
Suche in Publikationen


  in:         
Beiträge in Sammelbänden / Büchern
Probst, C., Lukas, S. & Huwer, J. (2021). Using augmented reality to introduce the Bohr atomic model in 3D in the classroom – A study about learning effects and perception of students, INTED 2021 Proceedings (S.1661-1668). Valencia, Spain: iated.

Max, A. L., Lukas, S. & Weitzel, H. (2020). Entwicklung von Aufgaben zur Bewerung des TPACK von Lehramtsstudierenden der Biologie, In: D. Krüger, A. Dittmer, J. Zabel, S. Nitz & M. Lindner (Hrsg.), Erkenntnisweg Biologiedidaktik (S.57-71) (Band 19). Halle: Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO.

Janssen, M. (2016). Gemeinschaftsschule als Adresse einer neuen Lernkultur, Gemeinschaftsschule als pädagogische und gesellschaftliche Herausforderung (S.95-113). Münster: Waxmann.

Janssen, M. (2019). Universitetsskoler som spatiotemporale ordninger – indblik i en kvalitativ tekstanalyse af universitetsskolekoncepter , Universitetsskolen mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling (S.37-50). Frederikshavn: Dafalo.

Janssen, M. & Wiedenhorn, T. (2021). The Theory of Practice Architectures and the Core Practice Approach as Theoretical Perspectives on School Adoption. An Example from the University of Education Weingarten, School Adoption in Teacher Education. Increasing Pre-Service Teachers’ Responsibility during Practice (S.57-73). Münster: Waxmann.

Janssen, M. & Wiedenhorn, T. (2021). A Comparative Synopsis of International School Adoption Concepts, School Adoption in Teacher Education. Increasing Pre-Service Teachers’ Responsibility during Practice (S.21-34). Münster: Waxmann.

Janssen, M. & Wiedenhorn, T. (2021). Editorial: School Adoption in Teacher Education. Increasing Pre-Service Teachers’ Responsibility during Practice, School Adoption in Teacher Education. Increasing Pre-Service Teachers’ Responsibility during Practice (S.9-14). Münster: Waxmann.

Fuhrmann, L., Mey, G., Stamann, C. & Janssen, M. (2021). Forschungswerkstätten als Orte des Schlüsselkompetenzerwerbs, Qualitativ Forschen als Schlüsselqualifikation. Prämissen – Praktiken – Perspektiven (S.175-200). Weinheim: Beltz Juventa.

Herrmann, T., Janzen, G., Katz, S. & Schweizer, K. (1998). The Route Direction Effect and its Constraints, Spatial Cognition. Lecture Notes in Computer Science, vol 1404 (S.19-38). Berlin, Heidelberg: Springer.

Herrmann, T., Janzen, G., Katz, S. & Schweizer, K. (2000). Oblique Angled Intersections and Barriers: Navigating through a Virtual Maze, Spatial Cognition II. Lecture Notes in Computer Science, vol 1849. Berlin, Heidelberg: Springer.