School Adoption in Teacher Education. Increasing Pre-Service Teachers’ Responsibility during Practice.School Adoption in Teacher Education. Increasing Pre-Service Teachers’ Responsibility during Practice. | "Janssen M. & Wiedenhorn T. (Hrsg.) (2021). School Adoption in Teacher Education. Increasing Pre-Service Teachers’ Responsibility during Practice.. Münster: Waxmann. | Hrg.Werk Detaiils |
Eingeladene Posterpräsentation „Studierende machen Schule!“ auf der nicht-öffentlichen Fachtagung „Lehrerbildung in Baden-Württemberg“Eingeladene Posterpräsentation „Studierende machen Schule!“ auf der nicht-öffentlichen Fachtagung „Lehrerbildung in Baden-Württemberg“ | "Janssen, M. (2017). Eingeladene Posterpräsentation „Studierende machen Schule!“ auf der nicht-öffentlichen Fachtagung „Lehrerbildung in Baden-Württemberg“ , Tübingen School of Education . | Vortrag Details |
„Autonomie und Heteronomie als Einflussfaktoren auf Kooperation in der Unterrichtsplanung. Erste Ergebnisse einer explorativen Studie im Projekt ‚Studierende machen Schule!‘ “„Autonomie und Heteronomie als Einflussfaktoren auf Kooperation in der Unterrichtsplanung. Erste Ergebnisse einer explorativen Studie im Projekt ‚Studierende machen Schule!‘ “ | "Janssen, M. & Wiedenhorn, T. (2016). „Autonomie und Heteronomie als Einflussfaktoren auf Kooperation in der Unterrichtsplanung. Erste Ergebnisse einer explorativen Studie im Projekt ‚Studierende machen Schule!‘ “ , München. | Vortrag Details |
The contribution of teacher education to continuous professional development - The role of 'School Adaption'The contribution of teacher education to continuous professional development - The role of 'School Adaption' | "Janssen, M. & Dahl, T. (2016). The contribution of teacher education to continuous professional development - The role of 'School Adaption', Universität Oslo (Norwegen). | Vortrag Details |